Hondenvereniging De Spijker - welkom
In De Spijker

Gastenboek

Welkom op de website van hondenvereniging 'De Spijker.'

Op 1 februari 2009 konden we van start gaan met onze hondenvereniging 'De Spijker'. Een vereniging die de kans biedt aan de recreatieve en competitieve hondenliefhebber om samen met zijn viervoeter aan hondensport te doen.

Het specifieke competitieve luik van de vereniging omvat de africhting van gebruikshonden (werkhonden) om deel te nemen aan
GHP-wedstrijden. Gezien de grote oppervlakte van de beschikbare terreinen en de ruime accomodatie was het tevens opportuun
om een afdeling gehoorzaamheid voor alle rassen op te starten. Dit vooral voor diegenen die op een recreatieve en gezonde manier willen bezig zijn met hun hond en daar dan nog eens de vruchten van kunnen plukken. In beide afdelingen is deskundige begeleiding voorzien en telkens gaat de prioriteit uit naar het sociaal gedrag van mens t.o.v. dier en vice versa.

Wij zijn aangesloten bij de Koninkijke Kynologische Unie Sint-Hubertus (K.K.U.S.H.) onder het nummer 1250.

Ondanks de diverse mogelijkheden op onze terreinen hechten wij er veel belang aan dat de geleid(st)er met zijn/haar hond zich thuis voelt en zo voor zichzelf kan uitmaken (in samenspraak met de trainers) welk niveau hij/zij wenst te halen met zijn/haar hond in de aangeboden disciplines.

Graag wil ik er toch op wijzen dat, alhoewel men meestal individueel oefent (zeker bij GHP), het belangrijk is om een positieve ondersteuning te geven aan de collega's. Een vereniging die als team fungeert, kan zich dan pas naar een hoger niveau tillen. Het is daarom een uitdaging voor ons allen om met deze ledengroep, een mix van 'jonge' en 'oude' rotten in de hondensport, onze club op de kaart te zetten.

Heb je een vraag, een opmerking, een suggestie of wil je gewoon een leuke reactie kwijt.............. klik gewoon bovenaan deze pagina op het gastenboek en schrijf gerust iets in het gastenboek.

Tot slot wens ik u veel surfplezier op onze site en bedank ik u voor uw bezoek.

Yvan Vandromme

Hondenvereniging 'De Spijker'